Peace out!

7 februari 2014 - Miraflores, Peru

Huacachina, onze allerlaatste tijdelijke thuis, bleek het ideale eindpunt te zijn. Een prachtige groenblauwe oase, omringd door palmbomen in alle formaten, temidden van zand, heel veel zand.
Woensdag trokken we er in de late namiddag op uit voor wat een van de leukste activiteiten van de reis bleek te zijn. We klommen in een Dune Buggy en raceten doorheen de gigantische zandduinen. Zandrollercoaster!! Daarna werden we midden in de woestijn gedropt en was het tijd voor een sandboardsessie. Plat op een sandboard, head first de duinen afglijden... zaaaalig!

De rest van de tijd genoten we van de laatste broeierig hete zonnestralen en luierden we nonstop in een van de vele wiegende hangmatten, starend naar de helderblauwe lucht en mijmerend over alle avonturen, vriendschappen en random momenten van de voorbije maanden.

Momenteel bevinden we ons reeds in Lima, waar we ons klaarmaken voor ons laatste avondmaal en drinkfestijn op Peruviaanse bodem. Het is waanzin om te beseffen dat we 4,5 maand weggeweest zijn van het thuisfront, maar we zouden geen seconde twijfelen om het allemaal opnieuw te doen! Je weet wat ze zeggen: "In the end, you only regret the chances you didn't take".

En wat hebben we geleerd de afgelopen maanden? Cote d'or chocolade vind je nergens ter wereld. Bicky burgers, frietkoten en de beste frieten blijken iets unieks voor ons Belgenlandje. Er heerst verwarring over de locatie van Belgie ('Een stad in Australië, toch?'). In veel landen is wc-papier nog geen standaard. Candy crush is een wereldwijde hype en WiFi en pizza's (de ene al wat beter dan de andere) zijn overal ter wereld te vinden.

Wetende dat onze vlucht huiswaarts al binnen enkele uren vertrekt, smijten we er nog een extra mooie cliché-uitspraak bij ter afsluiter van de blog:
Time flies when you're having fun!!!

Peace out,
Liesbeth en Lien