Tarantula expedition

27 januari 2014 - Puerto Maldonado, Peru

Veel tijd om te bekomen van de Inca jungle trail hadden we niet want we besloten een tripje te maken naar het Amazonewoud. Ook hier kregen we opnieuw te maken met enkele 'landslides' met als gevolg dat onze busrit niet 8 u maar 14 u duurde. Aangekomen in Puerto Maldonado werden we met een bootje over de Madre de dios river vervoerd richting Tambopata national park. En hoe klein kan de wereld zijn, in ons bootje zaten zowaar 2 Gentenaren, de max!

Met onze rubberlaarzen aan trotseerden we de modderpoelen, en trokken we steeds dieper de jungle in. Uiteindelijk bereikten we kletsnat onze lodge want de weergoden waren ons alweer gunstig gezind door een hevig onweer op ons af te sturen net toen we Saldoval Lake overstaken, prachtig!
De volgende dag moesten we al vroeg uit de veren om de papegaaien op hun voedingsplaats te spotten. Leuk om al die felgekleurde beestjes zo druk in de weer te zien! 'S middags gingen we op zoek naar nog meer wildlife waarbij enkele aapjes (capuchin monkeys), rare vogels (macaws, hoatzin birds, parrots,...), kaaimannen en reuze-otters in het meer ons pad kruisten.
Volledig uitgeteld van deze lange dag kropen we onder onze muskietennetten maar helaas zaten er niet alleen in de jungle vieze beestjes maar ook in onze kamer. Na een half uur getier van Liesbeth en enkele heldhaftige pogingen van mij (Lien) kregen we het beest (een ranzig grote vliegende cicade wiens geluiden nog boven ons gegil te horen waren) dan toch buiten gewerkt. We hebben al beter geslapen dan die nacht moet ik zeggen!
De volgende ochtend was het alweer tijd om te vertrekken maar eerst spotte Liesbeth (een echte padvindster!) tot ieders grote vreugde nog een tarantula voor zijn hol. Griezelig beest maar wel indrukwekkend!
En ook nu hadden we weer ongelofelijk veel geluk met het vervoer en kwamen we na 22 u ipv 8 u terug aan in Cusco, waar we besloten nog 2 extra dagjes te blijven om te chillen, uit te gaan en te genieten vant goe leven!

Veel liefs,
Liesbeth en Lien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Evelien:
    1 februari 2014
    Geniet nog van jullie laatste weekje! x