Heaven of India

3 oktober 2013 - Srinagar, India

Na een dag in Delhi besloten we de hectische hoofdstad in te ruilen voor de rust en natuur in Srinagar, de streek van Jammu en Kashmir. Toeterende auto's werden vervangen door felgekleurde, gondel-achtige bootjes (shikara's); straathonden door rondcirkelende arends en ons broeierig Delhi-hotel door een charmante houseboat. Wakker worden met een prachtig zicht op een gigantisch meer, met op de achtergrond mistige bergen: dat kan slechter! De mensen hier zijn daarnaast ook meer at ease en vriendelijker, maar dat kan ook iets te maken hebben met de hasjiesjplanten die weelderig tieren op de bergflanken.

Op dag 1 in het zogenaamde 'Heaven of India' trokken we richting Himalaya voor een trektocht. Brandende kuiten en zwetende voorhoofden brachten ons tot bij panoramische vergezichten en verlaten gipsydorpjes (zie foto's). Zo de moeite waard!!

Dag 2 brachten we door in een Shikara (soort bootje), ronddobberend tussen ontelbare Lotusbloemen in Dal Lake. Na enkele uren waren we volledig zen.. tot er plots een onheilspellende donderwolk boven het gigantische meer verscheen (Dal Lake heeft een omtrek van 42km). De sterke wind die daarmee gepaard ging, zorgde ervoor dat de roeier, Musa, ons bootje niet meer onder controle had en we ettelijke rondjes maakten in het midden van het meer. Uiteindelijk besloten Lien en ik om te helpen en mee te roeien. We moeten er waarschijnlijk niet bij vertellen dat we hierbij luid aangemoedigd werden door hopen kindjes die we op de drijvende dorpen voorbij vaarden: 2 blanke meisjes die enthousiast meeroeien tijdens een plensbui; dat hadden ze hier nog niet vaak gezien.

Op onze derde dag in Kashmir trokken we naar 'Gipsy Valley'. Daar volgden we een kronkelende rivier, met daarrond her en der gipsy huizen en tentjes. En omdat wandelen ook maar wandelen is, hadden we deze keer een pony ter beschikking die ons met plezier over de paadjes vervoerde, wanneer we even nood hadden aan rust. Aaah, life is good!

Veel liefs,
Liesbeth en Lien

1. Ann-Sofie:
    4 oktober 2013
    Woooow, het ziet er daar zot uit!! Echt mooie foto's trouwens! Geniet met volle teugen van jullie zalige reis! Vanaf midden december ben ik opnieuw een trouwe volger van jullie blog!

Liefs
  2. Christel Lamote:
    4 oktober 2013
    Heel leuke verhalen en jullie maken echt schitterende foto's, zo kunnen we met z'n allen meegenieten van jullie spannende avonturen!
    Hele dikke knuffel,
    Mammie
  3. Papa Johan:
    4 oktober 2013
    Goe bezig, blij voor jullie! het thuisfront geniet mee... Grts. Xx
  4. Evelien:
    5 oktober 2013
    Wow klinkt super allemaal! En zo sportief Liesbeth :)
    Veel plezier nog!