Holiday

12 november 2013 - Wiang Tai, Thailand

Het lijkt wel alsof we nooit een grens kunnen oversteken zonder dat er iets misloopt. Op weg naar India raakte onze bagage zoek, onderweg in Vietnam hadden we een klapband waarna onze vervangbus na 5min wederom een klapband kreeg en op weg naar Cambodia begon onze bus te smeulen door een oververhitte motor...

En jawel, ook de oversteek naar Thailand verliep niet zonder problemen. Ditmaal was het hevig aan het stormen waardoor de ferry die ons naar Koh Chang Island bracht, vaststrandde op een zandbank. We waren letterlijk nog minder dan 100m verwijderd van de kust, maar toch duurde het 2u vooraleer een klein vissersbootje ons te hulp kwam om die laatste meters te overbruggen. Tegen dat we uiteindelijk aan ons hotel arriveerden, bleek er niemand meer aanwezig te zijn waardoor we ons genoodzaakt vonden om 'in te breken' in een openstaande strandhut en het bed in bruikleen te nemen.

Omdat het reeds onze laatste stop in Azië is en omdat reizen echt wel lastig is, besloten we een kleine vakantie in te lassen tijdens onze eerste dagen in Thailand. Zo deden we enkele dagen niks anders dan genieten van alles wat de Thaise kust te bieden heeft: een stralende zon, afgelegen stranden, ijskoude shakes, gezellige hippiebars, wiegende hangmatten, lekker eten, zwembaden en de kleurrijkste zonsondergangen die je je maar kan voorstellen!