Sydney

27 december 2013 - Rio, Brazilië

Na Nieuw-Zeeland was het tijd voor een flitsbezoek aan Sydney, de bekendste stad van Australië. Aangezien we onze laatste nacht in Nieuw-Zeeland hadden doorgebracht op de luchthavenvloer en geen oog hadden dichtgedaan, besloten we onze eerste dag al luierend door te brengen. Dus trokken we richting Coogee Beach, een van de vele ietwat overbevolkte stranden in de stad. Omdat het na een tijdje toch wat té heet begon te worden, trakteerden we onszelf op een heerlijke frozen yoghurt, deden een broodnodig dutje en verkenden de omgeving. 's Avonds gingen we nog even langs bij een feestje in onze hostel, maar aangezien we nog steeds supermoe waren en de mensen er toch net iets te raar waren voor ons (denk: mannen in kleedjes) kropen we vroeg in ons bed.

Zaterdag was het de beurt aan de bekendere wijken van Sydney. We kuierden rond in Circular quay, Central Business District, King's Cross,... We aten wederom een frozen yoghurt (lekker!!) en brachten een bezoek aan de botanical gardens en Hyde Park, 2 oases van groen temidden de stad. 's Avonds belandden we per toeval ("Hé, er is hier precies veel volk") op wat het grootste gratis kerstconcert van Australië bleek te zijn: Carols in the Domain. We installeerden ons, net als 40.000 anderen, op een dekentje in het gras, waar we vervolgens wat verbaasd rondstaarden naar die gigantische massa mensen die zich volledig overgaven aan de kerstsfeer. Zingende gezinnen (niet alleen de kindjes), allemaal rondzwaaiend met kaarsen, die zo nu en dan uitbarstten in spontane kinderdansjes: dat hebben we dan ook eens meegemaakt.

Onze laatste dag in onze nieuwe favoriete grootstad brachten we door in Taronga Zoo, de ideale familieuitstap op zondag zo bleek haha. We wandelden tussen de koala's, kangoeroe's, walibi's, buidelratten, olifanten, tijgers,... We zagen beesten waar we nog nooit van hadden gehoord en als hoogepunt van de dag spotten we zelfs een vogelbekdier, mogelijks het vreemdste beest dat we ooit hebben gezien. 's Avonds gingen we met wat Amerikanen uit onze hostel nog uit naar de world bar (ja, zelfs op zondag kan je uitgaan in Sydney). Leuk feestje. Onze nieuwe vrienden bleken helaas niet zo goed tegen alcohol bestand te zijn, dus keerden we al snel terug naar de hostel.
Misschien nog niet zo'n slecht idee, want maandag moesten we vroeg op voor onze langste vlucht richting continent nummer 3: Zuid-Amerika!

Veel liefs,
Liesbeth en Lien

1. Ludwine:
    30 december 2013
    Beste Liesbeth en Lien
    Ik /wij volgen jullie reis mee via de foto's en de verhalen die jullie schrijven - fantastisch.
    Vandaag de reis naar Zuid-Amerika , en dan morgen oud en nieuw een beetje vieren .Wij wensen jullie alvast een mooi 2014 met alles erop een eraan .Dat kan niemand jullie nog afnemen hé , zo'n ervaring , fijn dat je dat gedurfd hebt en dat jullie familie achter u staat !!
    Verder een héél mooie reis . Neem /stuur maar foto's door met de bijhorende verhalen , want iedere keer zijn we blij iets te horen .
    groetjes

Ludwine
  2. Lizzie:
    30 december 2013
    Hey Ludwine!
    Blij te horen dat jullie ook de blog volgen en zo enthousiast zijn :) Momenteel zijn we aan het genieten van de uitbundige Braziliaanse levensstijl. Een nieuwe update en foto's volgen snel. Prettige feestdagen!