Nog meer Rio!

7 januari 2014 - Ilha Grande, Brazilië

Tweede kerstdag werd een stranddagje, deze keer op Ipanema beach. 'S avonds gingen we kijken naar enkele vrienden die 'Zouk' aan het leren waren, een soort sensuele dans die er niet gemakkelijk uitzag! We maakten ook van de gelegenheid gebruik om de Braziliaanse lekkernijen te leren kennen en zo proefden we Mate op het strand (uitgesproken als 'matsje',een limonade-ice-tea-achtig drankje) en Pasteio (een soort gefrituurd deeghapje met allerlei lekkers zoals kaas of chocolade in). 'S avonds maakten we nog Brigadeiro (een chocolade bommeke) dat we opaten tijdens ons privé gitaar en zang concert door onze vrienden.

Na een stevig ontbijtje in Parque Lage (met uitzicht op het decor waar Snoop Dog zijn videoclip 'beautiful' opnam) waren we de volgende dag klaar om Pedra Bonita te beklimmen. Na een stevige klim onder de brandende middagzon konden we genieten van een prachtig uitzicht over Rio de Janeiro! 'S avonds waren we uitgenodigd op een typisch Zuid-Amerikaanse BBQ met veel en lekker vlees, dansende en zingende Brazilianen en uiteraard, een heerlijke Caipirinha!

De laatste dagen van 2013 werden verder gevuld met nog meer strand, de cafésfeer opsnuiven, (voor de verandering eens) Japans eten en een samenkomst met de vriendengroep voor dé bokswedstrijd van het jaar te bekijken (die helaas in mineur eindigde aangezien de Braziliaan Silva na enkele minuten reeds zijn been brak).

Ondanks het wereldberoemde vuurwerk- en nieuwjaarsspektakel op Copacabana beach, kozen onze Braziliaanse vrienden ervoor om ons mee te nemen naar een gezelliger plekje om het nieuwe jaar in te zetten, een appartement van vrienden aan Baha beach. Samen met de ouders en een hele vriendengroep vierden we de overgang van 2013 naar 2014 met super lekker eten, een zalig sfeertje en uiteraard champagne op de dijk. Een onvergetelijke avond!

Op 1 januari was dan uiteindelijk onze laatste avond in Rio aangebroken waarop we besloten onze nieuwe vrienden, die 10 dagen met ons hadden rondgereden, te trakteren op een laatste avondmaal. Een gezellige afsluiter van een fantastische periode vol plezier, nieuwe vrienden, warme mensen, heerlijk eten en zalige herinneringen!  Veel liefs, Liesbeth en Lien

1. Papa Johan:
    7 januari 2014
    Allemaal leuke dinges, back to reality zal shocking zijn... Grts. Xx
  2. Slagerij hans:
    8 januari 2014
    wat een avontuur al het is hier van slagerij hans van deinze .Als je een peru bent trek eens fotos van de alpaca,s he .Nog veel plezier en gr
  3. Lizzie:
    8 januari 2014